Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT ES : Απολαυστική και ευκολοδήγητη
Πριν από 8 χρόνια είχε παρουσιαστεί η νέα γενιά του ιστορικού μοντέλου της Honda και ήδη μπορούσε κανείς να επιλέξει το μοντέλο με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (DCT). Τότε, είχε τύχει να οδηγήσω αυτή την έκδοση και οφείλω να σας ομολογήσω ότι δεν είχα εντυπωσιαστεί. Το σύστημα αυτόματης μετάδοσης έμοιαζε να θέλει ακόμα αρκετή εξέλιξη έτσι ώστε να μπορεί ένας παραδοσιακός αναβάτης που έχει λιώσει γάντια στους συμπλέκτες να το αποδεχτεί.
Fast forward στο 2024, και η Honda βγάζει την αγαπημένη της Africa Twin στην έκδοση Adventure Sports, με 102 άλογα και περισσότερη ροπή, με μπροστινή ζάντα 19 ιντσών, ηλεκτρονικές αναρτήσεις και δυνατότητα επιλογής με το σύστημα DCT. Αυτή την Africa Twin είχαμε στη διάθεσή μας για μερικές μέρες και δε σας κρύβω ότι αυτή τη φορά αισθάνθηκα σαν να δοκίμασα ένα εντελώς διαφορετικό σύστημα. Η πρόοδος που έχουν κάνει οι μηχανικοί της Honda φαίνεται στα πρώτα χιλιόμετρα όπου αντιλαμβάνεσαι το πόσο πιο φιλικό και ακριβές είναι πλέον το DCT. Έχοντας σαν αρωγούς τα shift pads στο αριστερό μέρος του τιμονιού, τα οποία βρίσκουν εύκολα και συνηθίζουν τα δάχτυλα, η μετακίνηση είναι σχεδόν πάντα απροβλημάτιστη. Εκεί που ακόμα καμιά φορά σε προβληματίζει είναι μες στην κίνηση, στο σταμάτα ξεκίνα όπου πρέπει να ανοίγεις το γκάζι με μέτρο για να μη φύγει η μοτοσικλέτα προς τα μπρος.
Υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά προγράμματα, για όλα τα γούστα τα οποία αλλάζουν διαφορετικά τις ταχύτητες, είτε κάνοντας short shifting είτε φτάνοντας στο σημείο να ανεβάζουν στροφές μέχρι τα κόκκινα. Σε όλες τις επιλογές ο αναβάτης έχει την δυνατότητα να παρέμβει μέσω των shift pads και να ανεβάσει ή να κατεβάσει ταχύτητα.
Επιπρόσθετα, έχουμε και το πρόγραμμα manual όπου ο αναβάτης αλλάζει μόνος του ταχύτητες όποτε επιθυμεί. Το σύστημα επεμβαίνει μόνο στα απότομα φρεναρίσματα όπου και κατεβάζει μόνο του τις ταχύτητες, κάτι που μου συνέβη δυο φορές κατά τη διάρκεια της δοκιμής όταν χρειάστηκε να επιβραδύνω άμεσα και ο εγκέφαλός μου δεν πρόλαβε να δώσει την εντολή στα δάχτυλα για να κατεβάσω σχέσεις. Η συνήθεια, βλέπετε, τόσων ετών δεν διαγράφεται εύκολα.
Τι άλλο όμως είναι η Africa Twin πέρα από το εξαιρετικό DCT της; Είναι μια ευκολοδήγητη ποιοτική μοτοσικλέτα 253 κιλών, ναι, καλά διαβάσατε, που σε κάνει να ξεχάσεις το βάρος της μόλις ξεκινήσει και να απολαύσεις την οδήγηση. Η αλλαγή του μπροστινού τροχού που στην κλασική έκδοση είναι 21 ιντσών με έναν 2 ίντσες μικρότερο της έχει προσδώσει τέτοια ευκινησία που όταν την βλέπεις σταματημένη, δύσκολα θα πιστέψεις ότι χρειάζονται λίγα μόλις λεπτά προκειμένου να αρχίσεις να μετακινείσαι απρόσκοπτα μέσα απ’ τα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα σ’ ένα συνηθισμένο αστικό περιβάλλον. Έχοντας λοιπόν τοποθετημένο το κέντρο βάρους ακόμα χαμηλότερα και σε συνδυασμό με την έλλειψη συμπλέκτη, η Africa Twin γίνεται ένα πειθήνιο σκούτερ που θα σε οδηγήσει μακριά απ’ την πόλη για μια μεγάλη βόλτα ή ένα άνετο ταξίδι.
Κι εκεί, κάπου, σε ένα ήσυχο σημείο της διαδρομής, ίσως σταματήσεις για να παίξεις με όλα αυτά τα συστήματα με τα οποία την έχει εφοδιάσει η Honda και στα οποία έχεις πρόσβαση μέσω μιας όμορφης οθόνης TFT που είναι και αφής κάνοντάς ακόμα πιο εύκολη τη ζωή σου.
Υπάρχουν λοιπόν 5 χάρτες απόδοσης με τους δυο από αυτούς να είναι παραμετροποιήσιμοι, δυνατότητα ρύθμισης της ηλεκτρονικής ανάρτησης ανάλογα με το φορτίο, με το αν υπάρχει δεύτερος αναβάτης ή … και άγριες διαθέσεις για σπορ οδήγηση, ρύθμιση του traction control, του wheelie control, του ABS, και άλλα πολλά, όρεξη να χει κανείς να ασχοληθεί. Δε σας κρύβω ότι όταν πρωτοείδα την οθόνη σε συνδυασμό με τα διάφορα κουμπάκια δεξιά και αριστερά στο τιμόνι σκέφτηκα ότι θα μπερδευτώ. Αυτή όμως η αφθονία ρυθμίσεων και διακοπτών συνηθίζεται απρόσμενα εύκολα και σε ελάχιστο χρόνο. Μπορείς λοιπόν να φέρεις τη μοτοσικλέτα κυριολεκτικά στα μέτρα σου και να την απολαύσεις είτε οδηγώντας χαλαρά για να φτάσεις σε κάποιον αγαπημένο προορισμό είτε για να λυσσάξεις σε ένα ορεινό στροφιλίκι.
Την Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports μας παραχώρησε για δοκιμή η Honda Motorcycles Greece, Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη.
Η δοκιμή πρωτοδημοσιεύτηκε στο Andro.gr
Κείμενο και φωτογραφίες: Σπύρος Γλύκας
Comments
Post a Comment