Honda CB650R E-clutch: Ημιαυτόματη και σπορ!

 

Τώρα, εσείς θα θέλετε πρωτίστως να διαβάσετε για το E-clutch και δικαίως αλλά δεν μπορώ να παραβλέψω το γεγονός ότι η Honda CB650R είναι μια ολοκληρωμένη σπορ naked μοτοσικλέτα και ως τέτοια πρέπει να την αναλύσω αρχικά. Οπότε, ας ξεκινήσω με το ότι αυτή η Honda είναι η μόνη – για την ώρα – τετρακύλινδρη μηχανή στην κατηγορία της καθώς και η μόνη βέβαια που μπορεί να εξοπλιστεί με το σύστημα e-clutch.


Όπου τετρακύλινδρος κινητήρας σημειώστε γκολ απ’ τα αποδυτήρια μια και σου δίνει την εντύπωση ότι καβαλάς κάτι πολύ ιδιαίτερο, πιο δυνατό από όσο είναι, 95 άλογα βέβαια δεν τα λες και λίγα, και με μια λειτουργία που απλά δεν θα τη βρεις αλλού. Να τον πούμε απαλό; Μεταξένιο; Τραχύ όταν τον γκαζώνεις; Στριγκλιάρικο όταν ανεβαίνει μέχρι τις 12,5 χιλιάδες στροφές; Ακόμα και οικονομικό όταν κινείσαι χαλαρά στην πόλη, γιατί ναι, μπορείς να κινηθείς κάλλιστα και έτσι.


Αν αφήσουμε τον κινητήρα, θα πρέπει να πάμε στο στήσιμο, όπου εδώ έχουμε ένα μπροστινό πιρούνι της Showa που σε παρακαλάει να το πιέσεις, ένα κάπως υποδέεστερο και πιο ξερό πίσω αμορτισέρ απ’ το οποίο όμως δεν θα βιώσεις δυσάρεστες εκπλήξεις, ψαλίδι παχύ και πλαίσιο τόσο άκαμπτο όσο χρειάζεται για να δένει αρμονικά με τα παραπάνω και να σου χαρίζει πολύ γρήγορες βόλτες στις αγαπημένες σου διαδρομές.

Για τον μέσο οδηγό η CB650R φαντάζει ιδανική, ούσα απ’ τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία της, με μια άνετη σέλα, λίγα ηλεκτρονικά καλούδια, κάτι που εμάς δε μας χαλάει, ούτε που μας έλειψαν, θέση οδήγησης που θα βολέψει αρκετά αναστήματα και βάρος εύκολα διαχειρίσιμο. Ναι, αλλά ακόμα δε μας έγραψες για το e-clutch, θα πείτε, και με το δίκιο σας, μη φύγετε!



Είστε λοιπόν στο φανάρι και δίπλα σας βρίσκεται άλλος μηχανόβιος ο οποίος γλυκοκοιτάζει τη CB650R. Κι εκεί που περιμένει να κουμπώσετε την πρώτη ταχύτητα και να ξεκινήσετε, σας βλέπει να το κάνετε χωρίς να πατήσετε το συμπλέκτη και χωρίς να τιναχτεί η μοτοσικλέτα προς τα μπρος. ‘Ε;’ πολύ πιθανόν να είπε μέσα απ’ το κράνος του.

Σε μένα, κάποιος ρώτησε αν έχει χαλάσει κι ένας άλλος αν είναι DCT όπως η Africa Twin Adventure Sports που είχαμε οδηγήσει λίγους μήνες πριν. Όχι, εδώ δεν έχουμε το ίδιο σύστημα. Σκεφτείτε το σαν αυτό που είχατε στο παπί σας. Μόνο που η CB650R έχει συμπλέκτη τον οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κανονικά, όποτε θέλετε.


 Τα δυο συστήματα εναλλάσσονται απρόσκοπτα και η επιλογή είναι δική σας! Θέλετε να κινείστε σαν να έχετε ένα καλό shifter για ανεβάσματα και κατεβάσματα χωρίς όμως να φοβάστε ότι θα σας σβήσει; Κανένα πρόβλημα. Θέλετε να οδηγείτε όπως την παλιά (;) σας μοτοσικλέτα χρησιμοποιώντας τον συμπλέκτη; Ανά πάσα στιγμή στη διάθεσή σας.

Ναι, αλλά είναι το σύστημα τέλειο; Μμμμ, σχεδόν! Έχει ένα δυο θεματάκια. Πρώτα απ’ όλα, όταν ξεκινάτε πρέπει να είστε φειδωλοί με το γκάζι, λίγο παραπάνω και θα ξεκινήσετε απότομα, θέλει συνήθεια. Θα παρατηρήσετε επίσης ότι στην κίνηση, στο άνοιξε-κλείσε του γκαζιού, η μετάβαση είναι κάπως απότομη, κοινώς θα αποζητάτε τον συμπλέκτη, τον οποίον όμως έτσι κι αλλιώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, οπότε μικρό το κακό.


Όταν θα οδηγείτε χωρίς συμπλέκτη ξεχάστε επίσης τις ξερογκαζιές! Αυτά. Κατά τ’ άλλα εγκλιματίστηκα πολύ γρήγορα, συνήθισα, και μετά από 3 μέρες που είχα την Honda CB650R αποφάνθηκα ότι αν είχα σκοπό να την αποκτήσω θα την αγόραζα μ’ αυτό το σύστημα. Για τους πιο συντηρητικούς η Honda διατηρεί στην γκάμα της και τη ‘συμβατική’ της έκδοση χωρίς το σύστημα e-clutch και 500 ευρώ λιγότερα.

Διαλέγετε και παίρνετε.

Την Honda CB650R E-Clutch μας παραχώρησε για δοκιμή η Honda Motorcycles Greece, Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη.


Comments